בצל גל הטרור • ארגוני הרפורמים מחדשים מאבקם בשלטי הצניעות

    "לאור הליך ההידברות הצפוי לגבי השלטים הישנים מאוד, אנו מציעים כי תעבירו אלינו נוסח לשילוט חלופי, שיהא בו מחד הגנה על הערכים החשובים כמצוין במכתבייך, ומאידך יקראו להתחשבות ברגשות ובאמונה הדתית של התושבים בשכונה"
    ארי וידר No Comments on בצל גל הטרור • ארגוני הרפורמים מחדשים מאבקם בשלטי הצניעות
    צילום: קובי גדעון, פלאש 90
    "לאור הליך ההידברות הצפוי לגבי השלטים הישנים מאוד, אנו מציעים כי תעבירו אלינו נוסח לשילוט חלופי, שיהא בו מחד הגנה על הערכים החשובים כמצוין במכתבייך, ומאידך יקראו להתחשבות ברגשות ובאמונה הדתית של התושבים בשכונה"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החלטת הממשלה להעניק לארגוני נשים ולרפורמים רחבה בכותל המערבי מביאה כנראה לתיאבון רב בקרב הארגונים שנלחמים במסורת היהודית הנהוגה.

    המרכז הרפורמי לענייני דת ומדינה מנסה להצית מחדש מאבק בשלטי הצניעות בשכונות החרדיות בירושלים.

    כבר לפני למעלה משנה פנו אנשי המרכז הרפורמי לעיריית ירושלים, אולם העירייה לא נעתרה מסיבות שונות.

    לאחר פניות חוזרות ונשנות מצד אנשי המרכז הרפורמי שיגר השבוע עו"ד חיים ג'רסי, סגן היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, מכתב ובו הסביר מדוע הסרת השלטים מתעכבת: "העיר ירושלים נמצאת בגל טרור שבו אירעו למעלה מחמישים פיגועים בארבעת החודשים האחרונים", הסביר והוסיף "טרם עלה בידינו לקדם את הטיפול בפנייתך, שכן המצב הביטחוני מחייב הן את המשטרה והן את הפיקוח העירוני לתת תשומות אכפתיות לעניינים דחופים יותר, ובמיוחד נכון הדבר כאשר מדובר בשלטים שקיימים זה עשרות בשנים".

    בנוסף, סגן היועץ המשפטי של העירייה אף הציע כי "לאור הליך ההידברות הצפוי לגבי השלטים הישנים מאוד, אנו מציעים כי תעבירו אלינו נוסח לשילוט חלופי, שיהא בו מחד הגנה על הערכים החשובים כמצוין במכתבייך, ומאידך יקראו להתחשבות ברגשות ובאמונה הדתית של התושבים בשכונה".

    בקרב אנשי המרכז הרפורמי לא אוהבים את תשובת העירייה ומנסים להילחם בה "לפני כמעט שלוש שנים קבע היועץ המשפטי לממשלה שעל העירייה להסיר את השלטים, והגיע הזמן שהעירייה תפנים את חובתה לנהוג כחוק, גם במאה שערים. לא ייתכן שיהיו שכונות שלמות בעיר שיהיו מחוץ לתחום עבור נשים שאינן מתלבשות לפי קוד צניעות מחמיר". אמרו.

    מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "השלטים המדוברים הוצבו לפני למעלה מ-50 שנה, ואנו מעדיפים להסירם בהידברות. אנו סבורים כי עוד לפני כן יש לחשוב על מספר פתרונות כדי להסיר את הכיתוב המדיר נשים, בין באמצעות הסרת כלל השילוט – ובין בשינוי מהותי של הנוסח הקיים. יצויין כי בשנים האחרונות כל שילוט חדש שמוצב בניגוד לחוק, מוסר ונאכף".



    0 תגובות